Ștefănescu Maria
Locul de munca actual: Ipsos Research
Domeniul: Cercetare de piata si marketing
Postul: Senior Researcher
Liceul absolvit: Colegiul National Sfantul Sava, Bucureşti; Promoţia: 2003-2007
Promotia Sociologie: 2007-2010
Master (Sociologia Consumului si Marketing): 2010-2012
e-mail: maria.d.stefanescu@gmail.com
Am terminat liceul Sfantul Sava si apoi m-am inscris la 2 Facultati in paralel (ASE si Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala, sectia Sociologie). Le-am absolvit pe amandoua, insa Sociologia ramane preferata mea si cea care mi-a deschis drumul spre ceea ce profesez cu placere acum - cercetare de piata. Din punctul meu de vedere sociologia iti deschide complet orizonturile fiindca iti furnizeaza modele de gandire aplicabile in domenii de activitate diferite, te invata sa inveti si sa lucrezi in orice iti place! In cazul meu, asta a insemnat implicarea in: cercetarii antropologice (studiul suburbiilor din imprejurimile Bucurestiului), cercetarii de fezabilitate a unor proiecte guvernamentale (programul de locuinte ANL) analize de social networking privind modelul de angajare (influenta „legaturilor slabe ” in cresterea sanselor de a fi recomandat, cercetari sociologice pe grupuri vulnerabile (comunitati de romi, copiii celor care au plecat sa munceasca in afara) etc. Astfel am invatat ca sociologia poate fi si economie, statistica, informatica, filozofie etc. Si fata de colegii mei de la alte facultati am avut multe ocazii de a face practica reala, de a iesi pe teren. Ajungi sa fii mult mai legat de colegii tai si sa pleci din facultate cu prieteni buni. Mai mult, ajungi chiar prieten cu profesorii tai, ceea ce consider ca este si mai valoros si unic. Din experienta de peste 5 ani dobandita in cercetare de piata, pot spune ca indiferent daca mergi pe marketing, media, advertising sau branding, capacitatea de a integra informatii din cat mai multe discipline si directii este extrem de valoroasa si un diferentiator. In facultate am putut sa aflu despre stiinta managementului/a organizatiilor, despre comunitati, despre PR si opinie publica, despre resurse umane, despre politica, religie, etosul muncii etc. Am 27 de ani si ma pot mandri cu faptul ca am avut ocazia sa intervievez de la copii de 7 ani la experti in trend-uri, sommelieri, manageri de companii de top, doctori, lideri de opinie pe diverse teme si probleme. Am ajutat la lansarea de produse noi si am investigat comportamentele de consum pe diverse piete (farma, automobile, haine, mancare, bauturi, servicii de energie, produse bancare, produse de ingrijire etc.) Am mereu povesti de spus in grupul de prieteni si am ajuns sa vizitez Varsovia, Istanbul si Berlin cu ceea ce fac din pasiune. Am fost sustinuta de profesorii pe care ii veti intalni si mi-ar placea sa pot si eu sa urmez exemplul lor de a va sustine cand ne vom cunoaste.
Pe curand,
Maria