Burse

Burse 2025

🔴 Vă rugăm să nu amânați depunerea dosarelor (pentru burse medicale, respectiv sociale în baza venitului). Știm că există un deadline de depunere, însă procesul de verificare presupune inclusiv să vă mai solicităm eventuale documente care lipsesc din aceste dosare. Dacă amânați depunerea dosarelor și vom fi nevoiți să verificăm un volum mare de documente într-un timp foarte scurt, va fi dificil să vă sunăm pentru completarea lor, acolo unde este cazul. Deci, cu cât depuneți mai devreme, cu atât cresc șansele să puteți completa dosarul în timp util.

🔴 Vă rugăm ca în această perioadă să răspundeți la numere de telefon de fix. E posibil să vă sunăm chiar noi cu solicitări de completare de documente. Un dosar incomplet e un dosar trist și cu riscul de a nu intra în ierarhia finală! E important, deci, să vorbim!

🔴În secțiunea de burse sociale în baza venitului (de mai jos) veți găsi informații cu privire la bursele sociale ocazionale.

🟧 Pentru bursele de performanță, în această fază, nu trebuie să faceți nimic. Vom afișa aici, conform calendarului, ierarhia pe an de studiu/specializări/program de master. Ulterior vor trebuie depuse o serie de documente (declarație de acceptare, extras de cont etc). Vom anunța aici ce documente și în ce interval de timp. În acest moment nu știm câte burse se vor acorda pe an/specializare. Când vom avea această informație o vom publica pa această pagină.

🟧 Documentele necesare pentru dosarul pentru bursă socială-medicală sunt disponibile în Opisul de mai jos. Vă rugăm să consultați Metodologia de acordare a burselor și să aplicați dacă pe documentul medical este scris unul dintre diagnosticele listate în acel document.

În cazul burselor medicale nu trebuie să completați formularul online. 

Vă rugăm să printați lista de documente, să o puneți în dosar și să păstrați ordinea documentelor așa cum este în această listă.

Trebuie să depuneți documentele printate (fizic) și personal la secretariat, de luni până joi (între orele 13.00 – 15.00).

🟧 Documente necesare pentru dosarul de bursă socială în baza venitului (sunt două tipuri de burse sociale – burse medicale, pentru care nu se verifică veniturile, respectiv pentru venituri reduse care au drept criteriu veniturile. Deci indiferent de compoziția familiei, criteriul este cel al venitului lună/membru de familie). 

Important: pentru studenții proveniți din familiile în care venitul este 0 (niciunul dintre membrii familiei nu are venit) sau din familiile în care cel puțin unul dintre părinți lucrează sau domiciliază în străinătate, este necesară depunerea anchetei sociale. Aveți aici un posibil model pe care să îl folosiți pentru această solicitare de anchetă socială (modelul nu este obligatoriu, dacă aveți voi alte formate/ați mai cerut în trecut și cererile arătau diferit, nu trebuie să modificați). Vă rugăm să depuneți voi la dosar ancheta socială. Nu este necesar originalul, puteți depune și o copie scanată a acestui document. Deci ancheta socială ar trebuie să vă fie vouă transmisă pe email, apoi să sprintați și să depuneți la dosar.

Găsiți mai jos lista de documente pentru dosarul de bursă socială (există două opisuri – unul pentru studenții cu vârsta sub 26 de ani, altul pentru aceia cu vârsta peste 26 de ani). Vă rugăm să vă asigurați că aveți dosarul complet la depunere la secretariat. Documentele solicitate nu trebuie autentificate la notar. Vă rugăm să reverificați mai jos (pe această pagină) ce tip de documente trebuie depuse. Trebuie ca din documentele depuse să înțelegem care este componența actuala a familiei voastre (certificate de naștere, copii CI, certificat căsătorie/decese/recăsătorie, dacă e cazul).  Pentru părinții care lucrează în străinătate, vă rugăm să depuneți o adeverință care să ateste venitul părintelui în ultimele 12 luni.

Trebuie să depuneți documentele printate (fizic) și personal la secretariat, de luni până joi (între orele 13.00 – 15.00). Pentru documente precum adeverințe școlare/universitare pentru frați/surori/certificate de naștere/acte de identitate puteți depune la dosar și copii scanate sau printuri după fotografii după aceste documente.

Pentru informații suplimentare, vă rugăm să ne contactați pe adresa de email burse@sas.unibuc.ro

🟠 Important: anterior depunerii dosarului la secretariat, trebuie să completați formularul disponibil mai jos – obligatoriu 

Venitul maxim pe membru de familie/lună, calculat în perioada octombrie 2024 – septembrie 2025 pentru a fi eligibil pentru bursă este 2574 (venitul minim pe economie). Este important totuși că nu toată lumea care este eligibilă va primi bursă socială. Acestea se vor distribui în funcție de plafonul disponibil. Vom reveni cu aceste calcule.

Pentru bursele sociale ocazionale, anul acesta, cererile pentru semestrul 1 se depun în același timp cu cererea (și dosarul) pentru bursa socială. Vă rugăm să citiți cu atenție metodologia (pentru a fi eligibil pentru bursa socială ocazională, trebuie sa aveți venitul/lună/membru cel mult 50% din venitul minim pe economie, adică să aveți maxim, în perioada octombrie 2024 – septembrie 2025 1287 lei). Bursele ocazionale vor fi anul acesta distribuite de Rectorat (deci vor fi centralizate acolo și, în limita plafonului disponibil, distribuite către studenții Universității). Găsiți mai jos cererea pentru bursă socială ocazională. Vă rugăm, pentru bursa socială ocazională NU completați formularul! Este suficient să depuneți această cerere împreună cu dosarul pentru bursa socială.

🟠 Fără depunerea documentelor solicitate în opis, în format printat, la secretariat, nu va fi luată în considerarea aplicația voastră! Deci este obligatorie depunerea documentelor justificative. 

Clarificări privind completarea Anexei 1: 

🔺Nu trebuie documente care să ateste veniturile (de la angajator, ANAF sau alte instituții). Conform Metodologiei, comisia de burse va verifica veniturile folosind platforma Patrimven.

🔺Pentru calculul veniturilor, luați în calcul perioada octombrie 2024 – septembrie 2025. Veniturile sunt cele impozitabile (deci alocațiile de stat, spre exemplu, pentru frații și/sau surori mai mici, diferite forme de ajutor precum ajutorul de încălzire sau pensia minimă nu intră în acest calcul).

🔺Pentru fiecare dintre cele opt posibile surse de venit veți completa în căsuță suma pentru ultimele 12 luni. Spre exemplu, dacă tatăl are salariu, veți completa în căsuța „Membru de familie TATA” valoarea salariului net*ultimele 12 luni. Puneți în căsuța calculul final. Pentru „alți membri ai familiei”, scrieți pe lângă suma finală, frate/soră sau frați.

🔺Dacă unul dintre părinți s-a recăsătorit și sunteți în grija acestui părinte, la calcul intră și venitul părintelui prin căsătorie. 

🔺Pentru linia Venitul net realizat de toți membrii familiei în ultimele 12 luni va trebui să adunați toate veniturile realizate de membrii familiei voastre (să calculați un total net pentru toate cele 12 luni pentru toți membri care au realizat venituri). 

🔺Pentru linia Venit mediu net lunar pe membru de familie va trebui să împărțiți venitul net obținut mai sus la 12 (pentru a obține venitul net lunar pentru toată familia), apoi acest rezultat să îl împărțiți la numărul de membri din familie (pentru a obține venit mediu/lună/membru). În căsuță vă rugăm să puneți rezultatul final. 

🔺Vă rugăm să citiți cu atenție definiția diferitelor tipuri de venit, așa cum sunt prezentate în anexa. Alocațiile de stat nu intră în acest calcul. 

Clarificări cu privire la Anexa 2 și Anexa 3

🔺Acestea trebuie completate și semnate olograf de către voi, studenții și masteranzii care aplică pentru bursa socială (Anexa 2), respectiv de către membri majori ai familiei voastre (Anexa 3 – părinți, frați cu vârsta peste 18 ani). 

🔺Așa cum este precizat în Metodologia de la nivelul Universității din București, pentru a putea valida dosarul de bursă socială, veniturile din Anexa 1 vor fi verificate în platforma Patrimven, pentru fiecare membru major din familie.  

Comisia de burse și comisia de soluționare a contestațiilor pentru anul 2025 este disponibila aici. 

🟥 Calendarul cu privire la depunerea, analiza, contestații pentru burse pentru anul academic 2025-2026 este disponibil mai jos. Mâine, 20 octombrie, vom reveni cu informații complete cu privire la ce trebuie să conțină dosarele, precum și cum trebuie completată fișa cu privire la veniturile din ultimele 12 de luni.

Înainte de orice, vă rugăm să parcurgeți cu atenție Metodologia de acordare a burselor și a altor forme de sprijin financiar de la bugetul de stat (document disponibil mai jos).

În curând o să publicăm aici lista de documente pe care trebuie să o depuneți, precum și calendarul de depunere a documentelor. Aceia, însă, care vreți să aplicați pentru bursă socială pe criteriul venitului, puteți deja să completați formularul disponibil mai jos (formularul trebuie completat doar de această categorie de studenți, nu și pentru burse de performanță sau medicale). 

🟧 BURSE DE PERFORMANȚĂ: 

Pentru bursele de performanță nu trebuie să depuneți niciun document și nu trebuie să completați formularul. Ierarhia se va face conform metodologiei (vom publica în curând și criteriile de departajare). Ulterior publicării listei cu persoanele care primesc această bursă, va trebui să depuneți la secretariat Anexa 4 (Declarație de acceptare a bursei de performanță). Vom publica în curând această anexă. 

🟧 BURSE MEDICALE:

Pentru aceia dintre voi care aplicați pentru o bursă medicală nu este necesară completarea formularului de mai jos. Va trebui să depuneți documentele solicitate (vom publica în curând lista documentelor), la secretariat, în perioada de depunere a documentelor (vom anunța în curând calendarul).  

Conform Ordinului de Ministru al educației numărul 4.957/31.07.2025 (disponibil mai jos), studenții și masteranzii care sunt înmatriculați pe locurile cu taxă nu sunt eligibili pentru bursa medicală (care reprezintă o subcategorie a burselor sociale). 

Vă rugăm să consultați metodologia (Art. 10, b) pentru a vedea lista diagnosticelor eligibile pentru bursă medicală. 

Alături de documentele medicale, este obligatoriu ca anterior depunerii dosarului pentru bursă medicală să mergeți la Cabinetului medical universitar (din Bd. M. Kogălniceanu, nr. 36-46, parter cămin Mihail Kogălniceanu, detalii aici cu privire la program) pentru a fi luați în evidență.  

🟧 BURSE SOCIALE PE CRITERII DE VENIT:

În curând vom afișa și calendarul pentru depunerea dosarelor pentru bursă socială. Anterior depunerii dosarului la secretariat, vă rugăm să completați formularul de mai jos. Puteți începe completarea formularului încă de acum, dar vă rugăm să nu depuneți dosarele până când nu anunțăm calendarul.  

Precizări importante cu privire la acordarea bursei sociale: 

Conform Ordinului de Ministru al educației numărul 4.957/31.07.2025 (disponibil mai jos), studenții și masteranzii care sunt înmatriculați pe locurile cu taxă nu sunt eligibili pentru bursa socială. 

Bursele vor fi alocate în limita plafonului disponibil pentru facultatea noastră. Asta înseamnă că va fi făcută o ierarhie (pornind de la venit 0 ron/lună/membru de familie) și vom aloca burse până la limita plafonului pus la dispoziție facultății noastre. Deci nu toate persoanele care au venit/lună/membru de familie mai mic de venitul minim pe economie primesc automat bursă socială, ci depinde de sumele disponibile.

Indiferent de componența familie voastre, singurul criteriu care se aplică pentru ierarhizare este venitul/membru de familie/lună. 

Actele pe care le veți depune trebuie să prezinte situația familiei voastre. Adică, spre exemplu:

📌dacă unul dintre părinți a decedat, trebuie depus certificatul de deces (nu se va completa în formular CNP-ul părintelui decedat). 

📌dacă părinții sunt divorțați și sunteți în grija unui părinte, avem nevoie de decizia instanței prin care se decide în grija cui sunteți (în acest caz nu mai este necesar CNP-ul părintelui care nu vă mai are în grijă). 

📌dacă părintele cu care locuiți este recăsătorit, avem nevoie de certificatul de divorț, cel de la a doua căsătorie și de CNP-ul persoanei cu care s-a recăsătorit (completat în formular). 

📌dacă sunteți orfani de ambii părinți, ambele certificate de deces (în formular, la CNP părinte veți scrie nu e cazul). 

Deci, în principiu, va trebui să depuneți documente care să ateste actuala componență a familiei voastre. CNP-ul este necesar pentru verifica veniturile familiei voastre (conform metodologiei de acordare a burselor, Art. 27.3) și a face calculul final venit/lună/membru de familie. 

Cei care sunteți anul 1: pentru a afla care este numărul vostru matricol (necesar pentru completarea chestionarului), verificați emailul. Ați primit email de la doamnele secretere cu privire la modul în care puteți găsi această informație.  

Pentru stabilirea venitului nu sunt necesare documente care să ateste venitul emise de alte entități publice sau private (deci nu aveți nevoie de adeverințe de venit de la angajator sau documente de la ANAF, pentru voi sau pentru cei din familia voastră). Va trebui doar să completați Anexa 1 (Declarație pe proprie răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, și supuse impozitului pe venit pe care vă vom pune la dispoziție în curând). 

Pentru orice informații cu privire la burse, vă rugăm să ne scrieți pe adresa de e-mail burse@sas.unibuc.ro

Comisia de burse și comisia de soluționare a contestațiilor pentru anul 2025 este disponibile aici

ro_RO
Scroll to Top