Burse 2024 – 2025

Burse sociale ocazionale

 Joi (12 decembrie, între orele 12.00 – 14.00) și vineri (13 decembrie, între orele 10.00 – 12.00) puteți depune la secretariat o cerere pentru o bursă socială ocazională. Pentru acest semestru, FSAS poate da 40 de burse sociale ocazionale.

Pentru a fi eligibil pentru o bursă socială ocazională, conform metodologiei de acordare a burselor (document disponibil aici), Art. 13, lit (a) trebuie ca venitul/membru/lună în ultimele 12 luni să nu depășească 50% din salariul minim net la nivel național (adică maxim 1.181,5 lei/lună/membru de familie, în medie pe ultimele 12 luni). Bursele sociale ocazionale se acordă o singură dată pe semestru (vă rugăm să parcurgeți metodologia de acordare a burselor pentru mai multe informații).

Conform metodologiei, în afara bursei sociale ocazionale bazate pe venituri reduse (adică venituri maxime de 1.181,5 lei/lună/membru de familie), mai există: 

  1. Bursă pentru ajutor social ocazional de maternitate: se acordă studentului sau studentei care are un copil nou-născut și al cărei soț/partener nu are venituri mai mari de decât salariul minim net la nivel național (adică 2.363 lei);
  2. Bursă pentru ajutor social în caz de deces: se acordă studenților pentru decesului unui membru al familie, unde membrul familiei poate fi soț/soție sau copil (nu pentru alți membri ai familiei, ca de exemplu un părinte).

Vor fi acordate maxim 40 de burse sociale ocazionale. Având în vedere cele trei categorii de burse de mai sus, prioritate vor avea bursele pentru ajutor ocazional de maternitate și bursa pentru ajutor de deces.

Pentru a aplica pentru aceste burse, trebuie să depuneți o cerere pentru bursă socială (template disponibil aici). Pentru aceia care ați aplicat la bursa socială, nu mai sunt necesare alte documente. Pentru aceia care nu ați aplicat la bursa socială (și care îndepliniți criteriile de mai sus), vă rugăm să completați un dosar complet pentru bursă socială (veți găsi aici documentele necesare). Dacă aplicați pentru ajutor social ocazional de maternitate, depuneți și documentele nou-născutului și celuilalt părinte (dacă este cazul). Dacă aplicați pentru bursă pentru ajutor social în caz de deces, depuneți și documentele de deces ale soțului/soției.

 

Listă finală burse sociale 2024-2025

Listă finală burse de performanță 2024-2025

Rezultate analiză contestații burse (sociale, de performanță) 2024 - 2025

Bursele sociale au fost acordate până la venitul de 1596,75 lei. Acesta este plafonul maxim al facultății.

Anunț cu privire la distribuirea burselor sociale

Bursele sociale au fost alocate în limita plafonului disponibil pentru anul 2024 - 2025. Distribuția burselor s-a făcut plecând de la cel mai mic venit/membru/lună (0 lei) și până la limita la pragul maxim posibil. Pentru mai multe detalii, vă rugăm să consultați documentul de aici.

Motivul de respingere al dosarelor de bursă sociale – depășirea plafonului alocat facultății noastre pentru burse sociale pentru acest an.

Pentru contestatii, trebuie sa depuneti, in scris, la secretariat, o contestatie scrisa, in termenul de depunere (calendar mai jos)

Lista burse sociale 2024 - 2025

Repartizare burse – distribuire fonduri disponibile pentru FSAS Repartizare burse – distribuire fonduri disponibile pentru FSAS

Lista bursieri performanta eligibili 2024-2025

Criterii de departajare și condiții de retragere a bursei

Informații cu privire la studenții străinii: 

Conform clarificărilor transmise de către Rectoratul Universității din București, studenții străini nu sunt eligibili pentru burse sociale. Cu toate acestea, ei sunt eligibili pentru bursele de performanță. 

Documente necesare pentru bursă socială/medicală:

Vă rugăm, la depunerea dosarului pentru bursă socială, să printați și să bifați existența documentelor în dosarul dumneavoastră, în funcție de situația în care vă aflați (OPIS de documente disponibil mai jos – listele de documente necesare pentru diferitele situații în care vă aflați).

Nu uitați, anterior depunerii dosarului să completați formularul online (disponibil aici).

!IMPORTANT: de anul acesta nu mai trebuie aduse documente care să ateste veniturile, emise de ANAF. Comisia de burse va stabili veniturile, prin verificarea în platforma PatrimVen, așa cum este menționat în Metodologie. De aceea, vă rugăm:

  1. Completați cu atenție formularul online anterior depunerii dosarului fizic la secretariat (reverificați acuratețea Codurilor Numerice Personale pentru fiecare membru din familie);
  2. Nu uitați să depuneți la secretariat, alături de cerere și de restul documentelor solicitate pentru fiecare dintre categoriile de burse, acordurile de prelucrare a datelor cu caracter personal (Anexa 3) pentru părinți și frați/surori majore, care sunt încă în grija părinților și școlarizate/ți (dacă este cazul) sau soț/soție, dacă este cazul.

 Dacă aveți întrebări suplimentare vă rugăm să scrieți pe adresa de e-mail burse@sas.unibuc.ro.

!IMPORTANT 2: Pentru bursele de performanță nu este necesar să aplicați dumneavoastră. Ierarhia va fi făcută de către comisie, în funcție de o metodologie ce va fi publicată în curând (ordinea mediilor). Ulterior notificării că sunteți eligibili pentru aceste burse, veți fi notificați cu privire la documentele pe care trebuie să le depuneți.   

!IMPORTANT 3: Suma maximă pe lună/membru de familie pentru a fi eligibil pentru bursă socială este 2.363 de lei. Găsiți în Anexa Calcul salariu minim modul de calcul.

În curând vom actualiza această pagină și cu OPIS documente pentru studenți aflați în plasament.

Cerere bursă sociala/medicală

Lista documente - burse medicale

Lista documente - bursa sociala - venituri mai mici de venit minim

Lista documente - bursa sociala - venituri mai mici de venit minim_peste 26 ani

Lista documente - bursa sociala - orfan

Lista documente - bursa sociala - familie monoparentala

Anexa Calcul salariu minim modul de calcul

 

Precizări burse 2024 - 2025:

Vă recomandăm sa citiți cu atenție Metodologia pentru acordarea burselor și altor forme de sprijin (disponibilă aici). În cazul în care vă încadrați în una dintre categoriile menționate în metodologie, să urmați pașii menționați în metodologie și să vă asigurați că aduceți toate documentele solicitate.

Calendarul de acordare a burselor este disponibil aici. Perioada de depunere a dosarelor pentru burse medicale este 10.10.2024 – 31.10.2024.

 Studenții care se încadreaza în categoria Burse sociala vor depune  documentele solicitate în Metodologia de acordare a burselor (extras din metodologie la finalul acestui text), la secretariatul facultății, de luni până joi, între orele 12.00 – 14.00 și vinerea, 10.00 – 12.00. Anterior depunerii documentelor fizice la secretariat (conform listei din metodologie), trebuie să completați formularul online disponibil aici: https://forms.office.com/e/V0TsdT1EM3.

 Pentru bursele medicale, este obligatoriu să depuneți documente medicale cu viza cabinetului medical universitar (Bdul. Mihail Kogălniceanu, nr. 36-46, parter, cămin studențesc Mihail Kogălniceanu, Sector 5, detalii la acest link).  

 Având în vedere metodologia de acordare a burselor sociale, conform metodologiei, comisia trebuie să verifice în platforma PatrimVen veniturile membrilor familiei. De aceea, vă rugăm să vă asigurați că depuneți declarația de acord cu privire la prelucrarea datelor personale și pentru părinte/părinți/tutore legal.

 Pentru bursele de performanță propunerile se fac de către facultate, pe program de studii si an de studiu, în ordinea descrescătoare a mediilor anului anterior/admitere, in limita fondului de burse alocat facultății noastre. Listele studenților eligibili vor fi comunicate, urmând ca titularii să depună cererea de atribuire a bursei, la secretariat,  conform calendarului.

Pentru informații suplimentare sau dacă întâmpinați probleme pe parcursul procesului, vă rugăm să scrieți un email pe adresa burse@sas.unibuc.ro.

 Extras din Metodologia pentru acordarea burselor și altor forme de sprijin (vă rugăm să parcurgeți cu atenție întregul regulament):

 Art. 15:

(1) Conform art. 69 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, verificarea veniturilor declarate de solicitanți se face de către reprezentanții Universității din București, cu ajutorul platformei PatrimVen sau prin solicitarea organului central fiscal, în a cărui rază teritorială se află situați beneficiarii, a unui document care să ateste situația veniturilor declarate de către aceștia. Fișele rezultate din platforma PatrimVen, pentru fiecare solicitant de bursă socială se vor printa, se vor semna de către comisia de acordare a burselor și se vor îndosaria alături de cererea solicitantului.

(2) În vederea acordării burselor sociale, studenții trebuie să depună următoarele documente justificative pe baza cărora se realizează încadrarea în unul dintre tipurile de burse oferite:

  1. a) cererea solicitantului, însoțită de o declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni anterioare cererii, realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit, și acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei;
  2. b) pentru situațiile în care există suspiciuni rezonabile, comisia de evaluare a cererii pentru acordarea bursei sociale poate solicita studentului să prezinte raportul de anchetă socială, realizat cu respectarea prevederilor legale, din care să reiasă situația exactă a familiei acestuia. Ancheta socială este obligatorie în cazul în care nimeni din familia studentului, incluzându-l și pe acesta, nu realizează venituri sau cel puțin un părinte al studentului lucrează sau domiciliază în străinătate;
  3. c) copii de pe certificatul/ certificatele de deces al/ ale părintelui/ părinților, de pe acte de stare civilă/ decizia instanței de menținere a stării de arest sau raportul de anchetă socială în cazul părinților dispăruți, dacă este cazul;
  4. d) certificat de la un medic de specialitate, altul decât medicul de familie, în care să se prezinte evoluția și tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul și care se încadrează în prevederile art. 10 alin. (9) lit. b) din Ordinul de Ministru 6463/2023.

(3) Pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei, așa cum sunt precizate la alin. (2), este necesar acordul olograf al studentului și membrilor familiei, după caz, privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei.

 

Metodologie pentru acordarea burselor pentru licență și masterat

Anexa 1 – declarație privind veniturile

Anexele 2-4 – acord prelucrare date, acceptare bursă performanță

Comisie burse 2024

Domenii de studii

sociologie
resurse-umane
antropologie
asistenta-sociala