Alexandra Sipetan
Locul de munca actual: Unlock Research
Domeniul: Cercetare de piaţǎ şi marketing
Postul: Senior Researcher
Liceul absolvit: Gheorghe Lazar, Bucureşti;
Promoţia: 2000-2004
Promotia: 2004-2008
e-mail: ada.sipetan@gmail.com
Am absolvit “Colegiul National Gheorghe Lazar” din Bucuresti, profilul Stiinte ale naturii si am schimbat traiectoria aproximativ la 180 de grade atunci cand am dat la Sociologie. In facultate avea sa se vada si sa ma ajute amprenta urmarii profilului real. O data cu absolvirea liceului am absolvit si Scoala Populara de arta, sectia Arta Fotografica, pasiune ce avea sa ma insoteasca mereu de atunci. Sociologia m-a cucerit cu ocazia Portilor deschise si mi-a fost foarte drag sa traversez strada de la Lazar catre Sociologie ramanand astfel in vecinatatea Cismigiului pentru 10 ani (4 de liceu, 4 de facultate si 2 de master). In facultate am urmat profilul Comunicare si Opinie publica deoarece, mi se parea versatil si speram sa imi ofere o deschidere spre cat mai multe arii ale sociologiei. Cu toate ca am abordat o Licenta foarte cantitativa, bazata pe chestionare online – Stilul de viata al studentului din Facultatea de Sociologie, majoritatea proiectelor elaborate in facultate au fost cu inclinatii antropologice – am facut focus grupuri pe generatia Converse, am mapat universul ceainariilor din Bucuresti si am investigat profilul consumatorilor de branduri skate etc. Astfel, de-a lungul facultatii mi-am descoperit orientarea mai degraba antropologica si nevoia de a imi satisface curiozitatea despre spatiul urban si diferitele tipuri de consum. Optand pentru Masterul Sociologia Consumului si Marketing, am elaborat lucrarea de dizertatie Gentrificare Spatiul Lipscani, un recensamant al tuturor spatiilor din zona Centrului vechi al capitalei – un spatiu de asemenea versatil ce oferea, la vremea aceea, un amalgam de la baruri, retaurante, pub-uri pana la teatre, magazine cu specific pentru mirese, spitale, agentii de turism si nu numai. Cu acesta lucrare am participat ulterior si la Conferinta European Sociology: New Challenges and Opportunities. Zona Lipscani oglindește foarte bine aceasta tendința de polarizare, turiștii locului reprezinta fata consumului urban, iar localnicii populatia exclusa, privata de la noile spații de consum, contrastul intre felurile de utilizare a spatiului fiind unul izbitor. Incepand cu anul III de facultate am intrat in mediul cercetarii de marketing, fiind angajata mai intai intr-o companie multinationala (GfK), iar mai apoi intr-o companie cu capital romanesc, parcurgand astfel drumul de la assistant la senior researcher, de la cel mai tanar din echipa la om care indruma pe cei proaspat iesiti sau chiar inca pe bancile facultatii. Am avut ocazia sa lucrez pe piete de FMCG (fast moving consumer goods), telecom, automotive, retail, dar si social, turism & entertainment. De-a lungul ultimilor 8 ani am calatorit si am interactionat cu profesionisti din foarte multe tari cu o experienta vasta pe metodologii, produse, tehnologii, prezentari si clienti. Echipa din care fac parte in prezent este alcatuita in proportie de 95% sociologi si acest lucru este vizibil in abordarea si felul in care interpretam datele culese si impreuna cu colegii mei organizam si cultivam permanent proiecte in parteneriat si intership-uri cu Facultatea de Sociologie.