Descriere
Masterul de Sociologia Consumului și Marketing este un master pentru toți cei interesați de rolul consumului in societățile contemporane, indiferent de domeniul în care ați obținut licența. Discuțiile actuale despre responsabilitatea pentru generațiile viitoare sunt mult centrate pe analiza comportamentelor de consum. Din ce în ce mai multe companii își propun modele de marketing care să țină cont de aceste tendințe. Programul nostru de master înglobează teorii sociologice care răspund acestor nevoi și vă pregătește pentru o carieră în marketing/publicitate/cercetare de piață.
În cadrul cursurilor vom discuta despre controverse din societățile actuale și vom explica relația dintre consum, clasă socială, status și tipuri de capital, precum și dintre sistemele de producție și modalitățile de consum. În plus, vom discuta despre importanța înțelegerii specificului tipului de cumpărare, inclusiv cumpărarea online, spațiului de cumpărare (supermarket, supermagazin, bazar sau piață în aer liber), precum și a contextului social de cumpărare.
Masterul combină două tipuri de analize în analiza consumului: studiul sociologic al consumului și, pe de altă parte, modelele de marketing și aplicațiile lor multiple din mediul business.
În cadrul acestui program de master vă veți familiariza cu și, deci, veți putea aplica în viața voastră profesională concepte și analize ale societății de consum, sistemului de obiecte și vieții sociale a obiectelor, comportamentului consumatorului și hiper-consumatorului, funcționării piețelor de produse și serviciilor de consum, geografiei consumului, campaniilor de marketing și studiilor de piață. Cursurile vor permite înțelegerea diferențelor de perspectivă între sociologia consumului și marketing, precum și analizarea consumului din prisma acestor două moduri diferite de a privi consumatorii.
Opțiunile de carieră pentru absolvenții acestui program sunt de cercetare în comportamente de consum, în divizii de responsabilitate socială ale companiilor, în agenții de publicitate.
Precizări privind eseul de admitere: tema eseului şi bibliografia acestuia sunt la alegerea candidatului, cu condiţia de a se înscrie în aria de preocupări a masterului. Puteți găsi mai multe informații cu privire la master și la eseul de admitere pe blogul masterului accesibil mai jos.
Plan de învățământ
În planul de învățământ poți consulta lista completă a cursurilor pentru fiecare dintre cele patru semestre.
Fișele de disciplină actualizate pentru anul universitar în curs
Pentru fiecare dintre semestre poți citi, în această secțiune, care sunt temele principale de discuții, bibliografie, forme de evaluare pentru fiecare dintre cursuri.