Sociologia consumului şi marketing
SCURTĂ PREZENTARE:
Masterul de Sociologia Consumului și Marketing, organizat de Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, Universitatea din București, se adresează absolvenţilor facultăţilor de sociologie, economie, filosofie, filologie, etnologie, jurnalism, psihologie, istorie, litere şi ştiinţe politice, precum si tuturor celor interesați de rolul consumului in societățile contemporane.
Masterul combină două tipuri de analize în analiza consumului: studiul sociologic al consumului, un domeniu relativ nou și dinamic în sociologia franceză, americană și britanică, și, pe de altă parte, modelele de marketing și aplicațiile lor multiple din mediul bussiness.
Absolvenții acestui program se vor familiariza cu și vor putea aplica în viața lor profesională concepte și analize ale societății de consum, sistemului de obiecte și vieții sociale a obiectelor, comportamentului consumatorului și hiper-consumatorului, funcționării piețelor de produse și serviciilor de consum, geografiei consumului, campaniilor de marketing și studiilor de piață. Cursurile vor permite înțelegerea diferențelor de perspectivă între sociologia consumului și marketing, precum și analizarea consumului din prisma acestor două moduri diferite de a privi consumatorii.
Cursurile vor prezenta controverse din societățile actuale și vor explica relația dintre consum, clasă socială, status și tipuri de capital, precum și dintre sistemele de producție și modalitățile de consum. În plus, vor sublinia importanța înțelegerii specificului tipului de cumpărare, inclusiv cumpărarea online, spațiului de cumpărare (supermarket, supermagazin, bazar sau piață în aer liber), precum și a contextului social de cumpărare.
Precizări privind eseul de admitere: tema eseului şi bibliografia acestuia sunt la alegerea candidatului, cu condiţia de a se înscrie în aria de preocupări a masterului (pe siteul programului gasiţi mai multe informaţii despre eseul de admitere - https://sites.google.com/view/master-scm/home).
CURSURI:
Semestrul I |
Semestrul II |
Sociologia consumului și a cumpărării Marketing 3.0 Media planning Firmă de cercetare de piață Etică și integritate academică Teorii sociologice; Metode și tehnici de cercetare sociologică |
Eye tracking research TOBII Cercetare de piață. Metode calitative Cercetare de piață. Metode cantitative Consum sustenabil Design aplicat Curs opțional |
Semestrul III | Semestrul IV |
Finanțe pentru non-finanțiști Comportamentul consumatorului Internship într-o organizație Cercetare sociologică avansată |
Consum și gen Management strategic Economie comportamentală Elaborare proiect cercetare |
PROFESORI:
Magdalena Crăciun, Valentina Marinescu, Alexandru Zodieru, Dumitru Sandu, Marian Vasile, Raluca Popescu, Florin Alexa, Claudiu Herteliu, Gabriel Jderu, Laura Grunberg, Luana Pop, Rodica Ianole
SITE MASTER: