Important

  • Calendarul cazarii studentilor pentru anul universitar 2014-2015 a fost modificat ca urmare a aprobarii calendarului general la nivel de Universitate de catre Senat. Va rugam sa consulati noul calendar aici.

  • Plan Admitere master Septembrie 2014

  • Rezultatele concursurilor didactice septembrie 2014

  • Cazare 2014/2015
    Cererile de cazare pot fi verificate, pe baza CNP-ului,aici.
    Formularul cererii de cazare pentru anul universitar 2014/2015 este disponibil la pagina de caz?ri (bara de meniu de sus). Acesta poate fi completat doar online, pân? pe data de 16 septembrie 2014.

  • Precizari tabere studentesti

  • Planificare admitere master 2014

  • Tabere 2014-Distribuire locatii

  • Comisii licenta si dizertatie iunie 2014

  • Inscriere gratis in Colegiul National al Asistentilor Sociali din Romania - absolventii de Asistenta Sociala, promotia 2014, se pot inscrie gratuit in Colegiul National al Asistentilor Sociali din Romania, doar completand cererea atasata, impreuna cu o copie dupa actul de identitate si adeverinta proaspat primita. In facultate, la etajul 4 (acolo unde se dau bursele sociale) doamna Cristina Panait primeste aceste documente, avand la dispozitie si modelul de cerere.

  • Caravana Pretuieste Viata Dupa un turneu plin de succes prin orasele tarii, Caravana Pretuieste Viata poposeste si la Bucuresti, in data de 12 iunie, la Cinema Scala, incepand cu orele 18. Evenimentul este sustinut de catre Colegiul National al Asistentilor Sociali si Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala - Universitatea din Bucuresti. Participarea este gratuita. Pentru mai multe detalii, puteti accesa https://apps.facebook.com/pretuieste-viata
    "Invata sa traiesti frumos si demn in fiecare zi, nu irosi singura ta sansa la viata, sta in puterea ta sa schimbi ceva in bine in lumea in care traiesti" (Andreea Marin).
    Va asteptam cu drag!

  • Selectia pentru bursele Erasmus 2014-2015 a inceput. Puteti depune dosarele de concurs la Secretariat pana pe 23 mai 2014, ora 12.00. Mai multe informatii despre competitie gasiti aici.

  • Scoala de Vara Grupuri de Risc si Servicii Sociale de Suport


  • Burse doctorale/postdoctorale

  • EXAMEN DE LICENTA 2014

  • EXAMEN DE DISERTATIE 2014

  • Module si optionale anul II Asistenta Sociala.

  • Studentii de anul 2 domeniul Sociologie, toate specializarile sint rugati sa completeze formularul de alegere a modulelor si optionalelor aici. Termenul limita este 21 aprilie 2014. Pentru neclaritati, va rugam scrieti la adresa valicaptar@yahoo.com

  • Film Gala Nationala a Excelentei in Asistenta Sociala

  • STUDENTII DE ANUL 2 DE LA SPECIALIZARILE SOCIOLOGIE sint rugati sa vina joi, 3 aprilie, la ora 14, la Sala 201. Va avea loc o intilnirea pentru a prezenta modulele si cursurile optionale pe care le vor urma in anul 3. Vor fi prezenti cei care conduc modulele oferite anul acesta (Devianta sociala si criminalitate, Managementul organizatiilor si marketing, Sondaje de opinie si comunicare) si cadrele didactice care au propus optionale independente. Cei de la specializarile resurse umane si antropologie vor putea sa isi aleaga doar optionale pentru anul 3.

  • Romul de langa tine

  • La Muzeul Satului

  • Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala a Universitatii din Bucuresti organizeaza cu ocazia Zilei Mondiale a Asistentei Sociale 2014 un concurs de creatie cu tema “De ce iubesc asistenta sociala”.Te-ai saturat sa auzi care sunt neajunsurile profesiei de asistent social? Ai vrea ca oamenii sa scoata mai mult in evidenta punctele forte ale asistentei sociale, nenumaratele modalitati in care asistenta sociala ajuta la crearea unei lumi mai bune? Poti fi chiar tu cel care da tonul! Surprinde-ne cu CREATIVITATEA ta…Spune-ne DE CE IUBESTI ASISTENTA SOCIALA si poti fi premiat de Ziua Mondiala a Asistentei Sociale! Inscrie-te in concurs trimitand un produs creativ din care sa reiasa viziunea ta asupra asistentei sociale, punctele ei forte si/sau motivele pentru care te aliniezi la principiile profesionale promovate de asistenta sociala.Pentru detalii: http://concursdecreatie.wordpress.com

  • Gasiti aici rezultatele concursurilor de ocupare a posturilor didactice sem 1.

  • Gala Nationala a Excelentei in Asistenta Sociala

  • Anunt Universitatea din Bucuresti
    Ca urmare a conditiilor meteo nevaforabile, conducerea Universitatii din Bucuresti a hotarat suspendarea activitatii didactice (cursuri, examene) in ziua de luni, 27 ianuarie 2014. Examenele si cursurile stabilite pentru aceasta data vor fi reprogramate de comun acord intre cadrele didactice si studenti.

  • Gasiti aici impartirea finala pe coordonatori.
    Daca sint probleme scrieti la Vali Captar (valycaptar@yahoo.com).
    Daca nu ati luat legatura cu profesorii coordonatori, faceti-o rapid.

  • Gasiti aici temele si bibliografia pentru examenul de licenta iunie 2014

  • Gasiti aici temele si bibliografia pentru examenul de licenta februarie 2014

  • Raport anti-plagiat

  • Calendar finalizare studii sesiunea februarie 2014

  • Acte licenta/dizertatie februarie 2014

  • „UNIVERSITATEA - POL PENTRU INOVARE SI DEZVOLTARE” A.12 – Dezvoltarea de retele la nivel regional FORUMUL REGIONAL PENTRU EDUCATIE ÎN REGIUNEA DE DEZVOLTARE BUCURESTI-ILFOV Universitatea din Bucuresti – Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala Va invita miercuri, 11 decembrie 2013, ora 18.00, sala 201, la Forumul Regional: „Rolul retelelor si aliantelor tematice în politica de dezvoltare regionala”. In cadrul evenimentului conf. univ. dr. Adrian Dan va aborda tema “Institutii de suport social … aici … si acolo, sau ce fac diferit autoritatile noastre locale si regionale … si autoritatile lor”, iar conf. univ. dr. Florin Lazar va aborda tema “Rolul organizatiilor societatii civile in dezvoltarea serviciilor de suport la nivel regional si local”.
    Informatii suplimentare despre eveniment va pot fi oferite de catre lect.dr. Mirela Anghel (mirelap.anghel@gmail.com)
    Va asteptam!

  • Agentia Împreuna alaturi de tineri studenti la sociologie, asistenta sociala, limbi straine si antropologie te invita sa afli cât mai multe detalii despre ce însemna experienta practicii în teren si care este utilitatea ei.
    Daca îti doresti sa împartasesti cu noi povestile si experientele tale din timpul stagiului de practica, sau daca vrei sa afli despre noi oportunitati, vino vineri, 6 Decembrie la Sala de Consiliu a Facultatii de Sociologie si Asistenta Sociala, începând cu orele 14:00.



  • Centrul de Cercetare si Inovatie in Servicii Sociale va invita Miercuri 11 noiembrie orele 18, sala 201, la vizionarea si dezbaterea pe baza documentarului "Aici.... adica acolo" realizat de Laura Capatana Juller.
    O scurta prezentare a temei documentarului o gasiti in afisul inclus in mesaj.



  • Pentru ca luna decembrie ne aduce întotdeauna aproape de cei dragi, va invitam sa va lasati inspirati de minunatele lumânari decorative create manual de tinerii cu dizabilitati mentale din cadrul Asociatiei Ateliere Protejate. Mesajul nostru este ca prin fiecare lumânare sa tinem aprinsa flacara sperantei!
    Expozitia cu lumânari decorative va fi organizata în cadrul Facultatii de Sociologie si Asistenta Sociala, în data de 4 decembrie între orele 10-16. Va asteptam cu drag!
    Pentru detalii: Kati 0765 636 426

  • Hospice Casa Sperantei vine la Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala, Universitatea din Bucuresti.
    Evenimentul va avea loc Luni, 25 noiembrie 2013, Sala 201, orele 12-14, la sediul facultatii din str. Schitu Magureanu nr. 9, Bucuresti. Studentii la asistenta sociala, dar si orice persoana interesata de eveniment vor putea asista la prezentarea despre ingrijirile paliative sustinuta de catre doamna Alina Munteanu - asistent social in cadrul organizatiei Hospice Casa Sperantei.

  • Studentii de la Departamentul de Sociologie care nu au fost alocati la profesori coordonatori dupa prima runda, precum si cei care nu s-au inscris pina acum sint rugati sa completeze formularul urmator pina la data de 24 noiembrie

  • Aici gasiti alocarea studentilor pe profesorii pentru licenta si dizertatie. Studentii care nu au fost alocati vor primi zilele urmatoare un e-mail pentru runda urmatoare de inscrieri

  • Programarea celei de-a doua sesiuni de redistribuire a locurilor in caminele studentesti - mai multe informatii aici

  • Informatii cazare in caminul Panduri al FSAS
  • Rezultate concursuri didactice - Septembrie 2013 - Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala

  • Au fost afisate rezultatele Concursului de admitere la master- Septembrie 2013

  • Admitere studii universitare de master – sesiunea septembrie 2013 - PLANIFICAREA EXAMENELOR

  • Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala – Universitatea din Bucuresti organizeaza prima editie a scolii de vara “Aging: Interdisciplinary Approaches for an Active & Healthy Elderliness” in perioada 16-20 septembrie 2013, in Bucuresti.
    detalii aici

  • Cazare in caminele UB. Studentii FSAS pot depune cerere de camin pana la data de 16 septembrie 2013 (ora 23.00). Mai multe detalii aici.

  • Admitere studii universitare de master – sesiunea iulie 2013 - PLANIFICAREA EXAMENELOR

  • Rezultatele de la examenul de admitere din Iulie 2013

  • Inscriere gratis in Colegiul National al Asistentilor Sociali din Romania – Absolventi de Asistenta Sociala promotia 2013, daca doresc, se pot inscrie gratuit in Colegiul National al Asistentilor Sociali din Romania

    Absolventii Sectiei de Asistenta Sociala isi pot ridica adeverintele de absolventi doar completand cererea atasata, impreuna cu o copie dupa actul de identitate si adeverinta proaspat primita. In facultate, la etajul 4 (acolo unde se dau bursele sociale) doamna Cristina Panait primeste aceste documente, avand la dispozitie si modelul de cerere.

  • Rezultatele selectiei Programului Tabere Studentesti 2013
    1. Lista studentilor selectati
    2. Anunt important privind intrarea in posesie a unui loc in Taberele Studentesti 2013
  • PLANIFICAREA EXAMENELOR DE LICENTA iunie 2013

  • Pana pe 26 iunie 2013 se pot depune cereri pentru tabere la Secretariatul Facultatii. Mai multe detalii aici.

  • Licenta sesiunea iunie 2013

    Proba A - Examen scris – Evaluarea cunostintelor fundamentale si de specialitate

    Asistenta sociala (zi+ID+Serii anterioare) – ora 9
    - sala 101 (de la litera A la G)
    - sala 201 (de la litera la I la Z)

    Sociologie, Antropologie, Resurse umane (+serii anterioare) – ora 13
    - Sala 101 (de la litera A la F)
    - Sala 201 (de la litera G la P)
    - Sala 202 (de la litera R la Z)

    Prezentarea la examen si intrarea in sala se face în baza cartii de identitate

  • Exemple suplimentare pentru examenul de licenta


  • Studentii din anul 2 sociologie se pot inscrie aici pentru module si optionalele din anul 3. Perioada de inscriere este Vineri 24 mai - Vineri 31 mai 2013. Pentru intrebari si neclaritati scrieti adresati-va secretariatului.

  • Puteti gasit aici intrebari mostra pentru examenul de licenta de la Sociologie 2013.

  • Au fost afisate caledarul de sustinere a examenelor de licenta si disertatie precum si metodologia privind organizarea examenelor de finalizare a studiilor universitare de licenta si master. Mai multe informatii aici

    • Formularul pentru inscriere in specializari si cursuri optionale este disponibil aici

    • A doua prezentare a programului Erasmus va avea loc in data de 18 aprilie 2013, orele 15-16, in Sala de Consiliu. Mai multe despre programul Erasmus in continuare.

    • Gasiti aici alocarea finala a studentilor pe profesori coordonatori pentru licenta/dizertatie.

    • Selectia studentilor pentru mobilitatile Erasmus 2013/2014 se face in perioada 1-26 aprilie. Mai multe informatii aici

    • Conferinta de prezentare a rezultatelor studiului privind strategii de comunicare despre adoptie intre parintii adoptivi si copilul adoptat. Mai multe detalii aici

    • Bibliografia si temele pentru examenul de licenta 2013 in Sociologie pot fi gasite aici

    • Ce au in comun Lee Lacocca (CEO, Chrysler Corporation), Arianna Huffington (Huffington Post), Barrack Obama si Martin Harris (actualul ambasador al Marii Britanii in Romania)? Mai multe informatii despre lansarea clubului de asistenta sociala aici

    • Tematica de sustinere a examenului de licenta in Asistenta Sociala 2013 poate fi consultata aici

    • Planificarea examenelor de finalizare a studiilor poate fi consultata aici

    • Au fost afisat calendarul pentru sustinerea examenului de licenta si disertatie.

    • Aici gasiti lista studentilor care au fost alocati la profesori coordonatori. Daca nu va regasiti pe lista, va rugam sa recompletati formularul de inscriere, cu lista profesorilor disponibili. Daca exista nelamuriri, va rugam scrieti la adresa sociologie@sas.unibuc.ro.

    • În perioada 6-7 Decembrie 2012 se orgnizeaza alegerile studentilor pentru anul universitar 2012/2013. Candidaturile individuale pot fi depuse pana la data de 5 Decembrie 2012, ora 16:00, în format electronic. Mai multe detalii aici.

    • Oficiul Român pentru Adoptii organizeaza in data de 26 Noiembrie 2012 conferinta de prezentare a stadiului de implementare a legii 273/2004 privind regimul juridic al adoptiei, la 7 luni de la intrarea acesteia in vigoare. Mai multe detalii aici

    • Burse de performanta stiintifica 2012/2013 Dosarele de concurs pot fi depuse la Secretariat in perioada 17-25 octombrie 2012. Pentru mai multe informatii dati click aici.

    • Inscriere gratis in Colegiul National al Asistentilor Sociali din Romania

      Absolventii Sectiei de Asistenta Sociala isi pot ridica adeverintele de absolventi si, cei care doresc, se pot inscrie gratuit in Colegiul National al Asistentilor Sociali din Romania, doar completand cererea atasata, impreuna cu o copie dupa actul de identitate si adeverinta proaspat primita. In facultate, la etajul 4 (acolo unde se dau bursele sociale) doamna Cristina Panait primeste aceste documente, avand la dispozitie si modelul de cerere (pentru cei care nu au printat-o deja). Informatii suplimentare pot fi oferite de catre asist.dr. Theodora Ene si lect.dr. Florin Lazar.

    • Important cazari !
      Studentii se pot caza pe locurile primite de la Facultate pana pe data de 7 octombrie. Dupa aceasta data, locurile neocupate sunt luate de Rectorat, care organizeaza redistribuirea finala a locurilor prin Departamentul pentru Studenti.

    • Liste cu renuntari, cereri de asteptare si cereri de redistribuire aprobate au fost afisate aici

    • Au fost afisate listele cu deciziile de distributie initiala. Mai multe informatii gasiti aici

    • Au fost afisate listele cu cererile de cazare depuse. Mai multe informatii gasiti aici

    • A fost afisata planificarea pentru examenele de admitere la master. Mai multe informatii gasiti aici

    • Social Work & Society Academy si Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala a Universitatii din Bucuresti anunta Cea de a X-a Plenar? a TiSSA - 27-29 August 2012 si Pre-conferinta „Retelei de Doctoranzi” - 24-16 August 2012 in Bucuresti, Romania (www.tissa.net). Mai multe detalii

    • Liste finale cu studenti beneficiari de tabere studentesti 2012

    • Inscrierile la studiile universitare de licenta – sesiunea IULIE 2012- se prelungesc pana pe data de 16 IULIE 2012, ORELE 14,00

      Comisiile de selectie se vor intalni cu beneficiarii locurilor de tabara - MIERCURI, 11 IULIE 2012, ORELE 12,00, sala 303 conform listelor finale stabilite iar în functie de numarul care a fost alocat fiecarei facultati, in ordinea listelor finale, studentii selectati pot alege una dintre locatiile disponibile. Studentii vor avea asupra lor atat CARNETUL DE STUDENT VIZAT LA ZI, CAT SI C.I (original si copie)

    • Comisia pentru analiza cererilor de acordare a taberelor este constituita din:
      • Decan - prof.dr. Marian Preda,
      • Prodecan - lect.dr. Anamaria Szabo
      • Reprezentant studenti - Cristina Stoica
      Rezultate finale:

      Planificarea examenelor si comisiile de examinare pentru licenta si disertatie au fost afisate pe pagiline dedicate sustinerii licentei sau disertatiei.

    • Au fost afisate rezultatele la licenta sesiunea Iunie 2012, Mai multe informatii gasiti aici

    • Rezultatele Selectie Erasmus 2012 - 2013 au fost afisate aici

    • Calendarul pentru selectia ERASMUS s-a modificat. Depuneri pana pe 23 aprilie, interviuri 25 si 26 aprilie. Mai multe informatii aici

    • Lista disciplinelor din cadrul directiilor de studii domeniul asistenta sociala anul III (2012/2013) poate fi consultata aici

    • Au fost afisate informatii despre bursele Erasmus pentru anul universitar 2012 - 2013. Mai multe informatii gasiti aici.

    • Ghidul pentru elaborarea lucrarii de licenta in Asistenta Sociala a fost afisat aici

    • Asistenta Sociala 2012 - Tematica pentru licenta a fost afisata aici

    • Conceptele si bibliografia pentru examenul de licenta din vara 2012 se gasesc aici .

    • A fost afisat caledarul de sustinere a examenelor de licenta si disertatie sesiunea iunie 2012. Mai multe detalii aici

    • In conformitate cu prevederile din Legea Educatiei Nationale nr. 1/2011 si a Ordinului nr. 4033/12.04.2011 incepand cu sesiunea de finalizare a studiilor universitare de licenta – iunie 2012 va fi introdusa proba scrisa, astfel examenul de licenta va cuprinde doua probe. Mai multe detalii aici

    • Rezultate finale ale inscrierii la profesori pentru coordonare licenta/dizertatie sint aici. In zilele urmatoare vor fi afisate si ziua/ora de consultatie ale profesorilor.

    • Deciziile comisiei de cazari

    • Admitere
    • Perioada de recrutare si selectie studenti pentru Practipass se prelungeste pana pe data de 20 iulie 2011

    • Recrutare si selectie studenti pentru Practipass Titlul proiectului: Programul de practica pentru studenti "Protectia copilului – de la teorie la practica" (Practipass) Contract nr. POSDRU/90/2.1/S/61957, finan?at prin FONDUL SOCIAL EUROPEAN, Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013. Mai multe infromatii gasiti aici

    • Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Sociologie si Asistenta Sociala (SAS), organizeaza in perioada 24 – 31 iulie 2011, in Bucuresti, cea de-a treia editie a Scolii de Vara cu tema: Grupuri de Risc si Servicii Sociale de Suport. Mai multe informatii gasiti aici

    • Cursurile optionale pentru anul III directia de studiu Sociologie sunt afisate aici

    • Cursurile optionale pentru anul III directia de studiu Asistenta Sociala sunt afisate aici

    • In zilele de de 27-18 mai va avea loc conferinta anuala a FSAS, organizata impreuna cu Societatea Sociologilor din Romania. Programul este aici

    • Notele pentru Asistenta Sociala ID anul I semestrul I se gasesc aici

      Incepand cu ianuarie 2011, evaluarea cursurilor si seminariilor se poate face online pe adresa http://evaluare.sas.unibuc.ro/public/ . Va rugam sa folositi ca user si password CNP-ul. Toate informatiile furnizate sunt strict confidentiale, ele fiind prelucrate in scop statistic. Feedback-ul dvs.este deosebit de important pentru a asigura o imbunatatire continua a activitatii didactice. In cazul in care aveti probleme de conectare, va rugam sa ne scrieti pe adresa: sasonline@sas.unibuc.ro


    Alte informatii

    Discurs de deschidere

    Stimate Domnule Rector,
    Stimate doamne si stimati domni prorectori,
    Stimati colegi,
    Dragi studenti

    Este din nou 1 Octombrie, zi de început de an universitar, prilej de bucurie dar si de reflecţie asupra a ceea ce este Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială din Universitatea Bucureşti, a prezentului dar şi a viitorului sau.
    Ce putem spune că suntem noi, Facultatea de Sociologie şi Asistenţă Socială?
    Suntem cu certitudine cea mai mare Facultate din ţară în acest domeniu, o Facultate cu un corp profesoral de prestigiu, cu studenti mai multi, cu mai multe proiecte de cercetare decat facultăţile similare din ţară.
    Suntem Facultatea cu cea mai bună situaţie financiară din Universitatea noastră (conducerea Universităţii poate confirma), cu o rezervă financiară ce ne asigură liniştea pe termen mediu si salarii la un nivel ridicat, cu o dinamică a investiţiilor care este temperată doar de hăţişurile birocratice.
    Suntem Facultatea cu cele mai multe programe de master acreditate în sistem Bolognia, 21, dintre care 16 deja funcţionale functionale, cu primele mastere la ID acreditate din Universitatea Bucureşti, cu cei mai mulţi studenţi la Master în anul I, peste 700 deja înscrişi la zi si alte două sute la ID, cu cei mai mulţi studenţi la şcoala Doctorală.
    Cred că mai putem menţiona Facultatea ca având, în ultimii ani, cele mai multe programe de cercetare dintre facultăţile de profi socio-uman, printre cele cele mai moderne spaţii de învăţământ, cu certitudine cea mai bine dotată bibliotecă de Facultate. Prin eforturile din ultima vreme ale profesorilor şi studenţilor avem materiale promoţionale, o strategie de promovare a Facultaţii în licee care îşi arată deja roadele, am avut cel mai apreciat stand la Târgul de educaţie organizat în Universitate în acest an. Avem anual sesiuni de comunicări ştiinţifice ale studenţilor şi profesorilor, avem câteva reviste susţinute de Facultate iar listele de publicaţii ale corpului profesoral sunt consistente.
    Sunt realizări semnificative pentru care îi felicit pe colegii mei şi pe studenţii care au contribuit la realizarea lor, mulţumesc conducerii Universităţii pentru sprijin şi vă promit că vor fi menţinute la acelaşi nivel şi în viitor.

    Într-un discurs convenţional, festivist, aici ar fi trebuit să se oprească enumerarea elementelor de identitate a Facultăţii noastre. Nu cred ca am rostit vreodată un discurs festivist şi nu o voi face acum. Dacă vrem să avem realizări de menţionat şi în viitor trebuie să vedem şi unde sunt problemele noastre, ce puncte slabe avem.
    Desigur, avem studenţi mulţi şi suntem invidiaţi pentru acest lucru dar trebuie spus că numărul de studenti ce revin în medie pentru o normă didactică este de 29, printre cele mai mari din Universitate, ceea ce este avantajos economic dar scade calitatea interacţiunii student profesor. Avem profesori foarte buni şi evaluările studenţilor dovedesc acest lucru, dar mulţi dintre ei nu au birouri în Facultate din lipsă de spaţiu şi se limitează la a-şi ţine orele şi a participa la şedinţe.
    Avem studenţi mulţi, dar cu tot softul nostru modern de realizare a orarului acesta se constituie greu în fiecare an datorită numărului limitat de săli de curs şi mai ales de seminar.
    Avem un secretariat mai prietenos decât altele în relaţia cu studenţii dar sunt încă cozi mari la ghişeele de la secretariat, ca să nu menţionez şi alte probleme care au condus la schimbări recente majore în organizarea acestui compartiment.
    Avem cursuri interesante şi profesori valoroşi dar în timp ce universităţi din multe ţări europene au multe cursuri, uneori majoritatea cursurilor în limba engleză noi încă nu am introdus astfel de programe care să ne asigure accesul studenţilor şi profesorilor străini la cursurile noastre.
    Avem reviste, avem multe articole şi cărţi publicate dar revistele noastre nu sunt cotate internaţional şi foarte rar publicaţiile noastre sunt în circuitul internaţional. Avem proiecte de cercetare, avem mulţi doctoranzi, dar participarea la marile evenimente ştiinţifice internaţionale din domeniile noastre este palidă şi neagregată.
    Avem resurse financiare dar cheltuielile Facultăţii în anul universitar 2007/2008 au mers în proporţie de 91% pe salarii. Avem salarii mari dar abia acum incercăm să implementăm un sistem de evaluare pe cât posibil obiectivă care să stea la baza acordării lor iar prăpastia dintre grilele de salarizare este enormă în special pe criteriile grad didactic şi vechime.
    Avem studenţi remarcabili la şcoala doctorală dar a apărut în această perioadă tulbure a tranziţiei şi o categorie ciudată de doctori în sociologie: doctori în sociologie care au absolvit diverse alte Facultăţi şi mastere, de la Drept până la ştiinţe inginereşti, uneori la universităţi obscure, private, dar nu au făcut niciodată cursurile fundamentale, de bază, în domeniul în care îşi iau doctoratul, în sociologie.

    Toate acestea sunt teme de reflecţie privind viitorul Facultăţii şi vă asigur că noi, cei din Conducerea Facultăţii, suntem preocupaţi de rezolvarea lor pentru a avea o Facultate pe care să o comparăm în viitor şi cu competitorii din lume şi nu doar cu cei din România. Eforturile noastre sperăm să contribuie la revenirea şi rămânerea Universităţii din Bucureşti în topurile celor mai bune universităţi din lume.

    Doamnelor şi domnilor,
    Aş dori să mă adresez acum în mod special, studenţilor, celor pentru care şi împreună cu care noi, cadrele didactice, existăm; în special celor din anul I, probabil cei mai emoţionaţi şi interesaţi de instituţia în care au intrat. Fiţi fericiţi, aţi făcut o alegere bună. Cel puţin comparativ cu alte facultăţi similare din ţară. Aveţi oportunităţi suplimentare: locuri de cazare acordate anului I proporţional cu numarul de studenţi, o repartizare a lor transparenta, vizibilă pe internet pentru fiecare etapă, o bibliotecă foarte bună şi modernă, un bufet, clubul social, plasat chiar in incinta Facultăţii, profesori valoroşi, deschişi şi în majoritate chiar indulgenţi la notare. O atmosferă de toleranţă, suportivă, o asociatie studenţească activă şi deschisă. Găsiţi mai multe informaţii în ghidul Bobocilor distribuit in sala, o altă iniţiativă care ne singularizează între Facultăţile Universităţii.
    Toate aceste resursele (cu excepţia Ghidului, cred) ca şi altele precum bursele sau locurile finanţate de la buget sunt limitate şi depinde de dumneavoastră să fiţi printre cei care beneficiază de ele. Sunteţi într-o competiţie în care meritul trebuie să fie criteriul de alocare a resurselor şi va trebui să vă descurcaţi singuri în a vă dovedi meritele. Sunt sigur că o veţi face cu succes.
    Ceea ce ar trebui să ştiţi dumneavoastră care veniţi din diverse medii, dintr-o societate adesea caracterizată de nedreptate, de corupţie este că Universitatea din Bucureşti în general şi, îndrăznesc să spun, Facultatea noastră în special, descurajează comportamentele neetice. Va trebui, spre exemplu, să învăţaţi, dacă nu ştiţi, ce inseamnă plagiatul şi cum trebuie să-l evitati. Dacă l-aţi practicat vreodată în liceu, va trebui să uitaţi de copiat ca modalitate de obţinere a unor note mari sau de bani de protocol pentru a-i pune ceva pe masă profesorului la examen; Colegii din anii mai mari vă pot confirma, astfel de practici nu sunt acceptate în Universitatea din Bucureşti.
    Dovediţi-vă meritele şi veţi primi recunoaştere şi recompense. Si nu uitati să vă şi distraţi, să cunoaşteţi viaţa culturală a Bucureştiului, să beneficiaţi de anii de libertate cu care nu vă veţi mai întâlni mai târziu.

    Pe ceilalţi studenţi, pe cei din anii mari, vreau sa-i felicit pentru rezultatele din anul anterior, să le mulţumesc pentru contribuţia lor la proiectele şi iniţiativele Facultăţii şi să le cer sprijinul în continuare pentru a face din Facultate un mediu şi mai bun deopotrivă pentru studenţi şi profesori. Ştiu că sunteţi cei mai buni şi activi studenţi din Universitate şi vă asigur de tot sprijinul Conducerii Facultăţii pentru toate iniţiativele benefice care vor porni de la voi.

    Doresc de asemenea să-i felicit pe toţi colegii pentru realizările din anul universitar anterior şi să le cer sprijinul pentru a contura şi mai clar direcţia strategică spre care se îndreaptă Facultatea; Schimbarea de conducere din iarnă şi schimbările structurale ulterioare au creat unele tensiuni care sper să se dilueze şi să dispară. Avem cu toţii interese comune pe termen mediu şi lung care trebuie să ne unească. De aceea, ca să parafrazez un discurs celebru, “trebuie să ne gândim ce putem şi ce trebuie să facem noi pentru Facultate, nu doar ce trebuie să facă Facultatea pentru noi”. Şi vă asigur că fiecare dintre noi vom avea realizări personale mai mari într-o Facultate cu rezultate deosebite. Să ne promovăm interesele individuale prin intermediul celor de grup, stimaţi colegi. Dar vă promit că vom dezvolta aceste teme la Adunarea Generală a Cadrelor Didactice programată pentru 16 Octombrie.

    Vă doresc tuturor, studenţilor, colegilor, conducerii Universităţii un an universitar cu succese, cu multe realizări profesionale pentru Facultate, pentru Universitate şi pentru fiecare dintre membrii ei, vă doresc sănătate, linişte şi prosperitate în viaţa personală. Ne doresc să reuşim împreună.